La resposta de Comín sobre el Consell després del comunicat de Ponsatí

El vicepresident del Consell, Toni Comín, ha publicat un article d’opinió al diari Vilaweb titulat “Enfortir el Consell per culminar el procés” on reflexionar sobre el paper del Consell, la seva tasca, els seus objectius i com assolir-los, després del comunicat d’aquesta setmana de la consellera exiliada Clara Ponsatí.

L’eurodiputat independentista, a part de mostrar un “respecte màxim” per la decisió de Ponsatí, aprofita la situació per “aportar alguns arguments sobre la qüestió de fons que ella planteja”.

Comín explica que “si el Consell és avui l’última esperança de molts independentistes és perquè […] continua essent avui l’eina més vàlida per a defensar la declaració d’independència i fer plenament efectiu el mandat de l’1-O”. Així doncs, l’exiliat català explica que “des de la seva creació, vam entendre que la força del Consell per a avançar en aquest objectiu havia de procedir de dues fonts: la implicació dels partits i les entitats independentistes i la implicació directa dels ciutadans partidaris de culminar el procés. És a dir, el Consell podia ser i havia de ser el punt de trobada de l’independentisme”.

Comín resumeix, doncs, l’essència del Consell: “es tractava de posar tota aquesta força al servei d’una estratègia concreta, comprensible i eficaç per culminar el procés”. A més, recorda que el Consell ha fet els deures amb el document “Preparem-nos“. Comín descriu la tàctica que se’n desprèn del text com “Realisme i moral de victòria”, és a dir, “la confrontació a la qual ens aboca l’estat, però també l’evidència que cal garantir la força suficient perquè aquesta confrontació –sempre pacífica– culmini amb èxit”. Per això avui la prioritat del Consell segons el vicepresident del Consell és “treballar, aprofundir i posar en pràctica les idees del “Preparem-nos“.

La Conclusió de Comín és, doncs, com afecta l’estratègia del Consell amb la relació dels partits: “El Consell, doncs, transita des de fa temps per un difícil equilibri, amb totes les contradiccions que això implica. Segur que alguns voldrien més contundència del Consell a l’hora de definir i construir el camí de la confrontació, encara que això volgués dir perdre definitivament els partits. Segur que uns altres voldrien menys contundència en la definició d’aquest camí, per tal d’acomodar la transversalitat. El Consell ha intentat fins avui no perdre ni l’una cosa ni l’altra: ni deixar de proposar una estratègia clara i honesta, ni abandonar la vocació unitària”.

I encara va més enllà: “si avui alguns dels partits independentistes no estan plenament implicats en el Consell és, també, perquè el Consell es manté ferm en l’estratègia del “Preparem-nos“, que alguns no comparteixen plenament. La implicació insuficient dels partits amb el Consell se’m presenta, doncs, com la millor prova que el Consell no opera ni ha operat mai supeditat a les dinàmiques de la política i el govern autonòmics”.

Comín fa una doble crida en acabar l’article: per una banda, “a tots aquells que voldrien un Consell més fort, més capaç de marcar el pas i de forjar la unitat estratègica, que s’inscriguin al seu registre ciutadà” i, per l’altra, als seus registrats a “presentar-se a les eleccions a l’Assemblea de Representants i, amb la legitimitat i la força derivada de les urnes, actuar per millorar-lo i enfortir-lo”.

LLEGEIX AQUÍ L’ARTICLE SENCER

Puigdemont: “Sóc el president del Consell, exiliat per defensar les meves idees”
Desconvocada la manifestació de demà diumenge
Roda de premsa del Consell per la detenció il·legal del president Puigdemont a Sardenya