En un article al diari Punt Avui el President del Consell per la República, Carles Puigdemont, ha afirmat que no vol incloure una “sortida personal”, com l’indult, a les negociacions amb el govern espanyol i fa èmfasi a la lluita judicial a l’exili d’aquests quatre anys com la seva estratègia a seguir.
A més, afirma que no té “el dret” d’abandonar la defensa d’una institució atacada amb violència per part de l’Estat espanyol a canvi “d’una suposada normalització” de la seva vida, i recorda també totes les persones represaliades.
“Quatre anys d’exili ens han refermat en la idea que la solució al conflicte entre Catalunya i Espanya és política i és col·lectiva”, recalca el President. El seu màxim objectiu de la seva estratègia a l’exili és “tornar com a persones lliures” i, és per això, que demana ‘’respecte” amb la seva estratègia de defensa.