Comunicat del Consell en suport a Meridiana Resisteix

Compartició en linkedin
Compartició en whatsapp
Compartició en telegram

Des del Consell per la República volem mostrar suport oficialment i pública al moviment de protesta ciutadana “Meridiana Resisteix”.

Davant la repressió continuada contra l’independentisme per part de l’estat espanyol, no podem fer altra cosa que protestar des dels carrers i les institucions perquè no hi ha res pitjor que normalitzar la repressió.

El poble de Catalunya, fart de viure en una democràcia defectuosa com l’espanyola, té dret a lluitar per una Catalunya lliure, sobirana, justa i republicana, on els drets fonamentals, com el dret a la llibertat d’expressió i manifestació siguin respectats sense més limitacions que aquelles que s’estableixen en la defensa dels drets humans.

La protesta de Meridiana resisteix representa els valors democràtics i de lluita en defensa dels drets civils i polítics als que el Consell per la República dona suport des de la institució republicana.

Davant la protesta pacífica per reivindicar el primer d’octubre, recordar la lluita per la independència i denunciar les sentències contra l’independentisme, els manifestants han rebut amenaces, agressions i contraconvocatòries per part de grups de l’extrema dreta que són del tot inacceptables.

Per aquests motius, donem ple suport a la manifestació del moviment “Meridiana Resisteix”, tot reclamant al Govern de la Generalitat de Catalunya que rectifiqui davant les últimes decisions i continuï garantint l’exercici a reunió i manifestació a la via pública, sempre en les condicions i horaris comunicats.

Alhora, animem a tots els ciutadans de Catalunya a fer costat a les convocatòries que des d’aquest moviment civil en defensa de les llibertats del poble de Catalunya es convoquin.

Davant les amenaces i la repressió cal desbordar-los democràticament.

[VÍDEO] L’Assemblea de Representants aprova el Reglament General i de Funcionament del Consell per la República
[Fotogaleria] Acte de signatura de les Cartes de Compromís
Resum en imatges de la Diada 2022
Comunicat del Consell amb motiu de l’èxit de la manifestació d’aquesta Diada Nacional 2022