Comunicat de suport a la sobirania del Parlament de Catalunya

L’Assemblea de Representants i el Govern del Consell per la República es pronuncien conjuntament sobre una nova ingerència dels poders de l’estat espanyol. Parlem, en aquest cas, del requeriment enviat per la Junta Electoral espanyola, un òrgan administratiu, a la presidenta del Parlament de Catalunya, la Molt Honorable senyora Laura Borràs, màxima autoritat de la cambra que representa la sobirania del poble de Catalunya. Amb el requeriment, la Junta Electoral exigeix a la presidenta que retiri l’acta de diputat i de secretari tercer de la mesa a l’Il·lustre senyor Pau Juvillà.

Volem manifestar el nostre suport a la presidenta del Parlament, al diputat Pau Juvillà i a la resta de diputats en la defensa dels seus drets com a representants escollits pel poble de Catalunya a les institucions.

També, requerim a tots els partits polítics, les entitats i la societat civil que actuïn amb la màxima unitat i determinació tot assumint i responent col·lectivament a aquest nou atac inadmissible a la sobirania del poble català i que es mantinguin ferms en la defensa dels valors del parlamentarisme, màxim exponent de la democràcia en un estat del segle XXI.

Un organisme administratiu mai no pot condicionar ni sostraure el dret de representació que el poble exerceix mitjançant el sufragi.

Finalment, demanem als diputats i a la presidenta del Parlament que defensin amb fets, i fins a les últimes conseqüències, la sobirania del Parlament i els drets dels diputats electes com a mostra de dignitat política i de rigor en la representació parlamentària. Si es dona el cas, demanem al poble que defensi els representants legítims de Catalunya.

Govern del Consell per la República

Assemblea de Representants

Els Consells Locals impulsen mocions contra el #CatalanGate als consistoris del Principat
El Govern del Consell posa en marxa iRe/Pública