Uneix-t'hi!
Novembre 13, 2019

Comunicat davant les mobilitzacions ciutadanes de resposta a la sentència

El Consell per la República agraeix i dona suport a les mostres de rebuig a la injusta sentència del Tribunal Suprem espanyol i a la situació política que han protagonitzat els ciutadans de Catalunya amb diferents mobilitzacions i exercint la resistència pacífica arreu del territori català.

La qualitat d’una democràcia plena es demostra en les seves institucions però sobretot en el seu poble. La resposta en forma de mobilitzacions de la ciutadania de Catalunya per a defensar els seus drets civils i polítics és un dels més grans exemples de la qualitat i excel·lència democràtica d’aquesta societat, de la qual ens en sentim plenament orgullosos.

L’autoorganització d’una societat per a poder respondre a una injustícia i reclamar els seus drets de manera col·lectivament i ordenada amb protestes cíviques i pacífiques és un exemple de maduresa democràtica que no pot ser de cap manera perseguida per un estat, com l’Estat espanyol, que intenta reprimir i coartar drets tan fonamentals com el dret a la lliure associació, expressió i manifestació.

Manifestem el nostre més absolut rebuig a les maniobres de l’estat espanyol per tal de perseguir i tancar l’aplicació del Tsunami Democràtic que té com a únic objectiu organitzar la població per a poder protestar de manera cívica i pacífica. Exigim que el govern espanyol deixi d’utilitzar les institucions de l’Estat per a aplicar censura i reprimir les llibertats.

Instem a la ciutadania de Catalunya que defensa els drets, la llibertat i l’autodeterminació, a seguir mobilitzada, tal i com ho han fet fins ara, de manera permanent fins que cessi la repressió exercida per l’Estat espanyol i que limita els drets i les llibertats a Catalunya.

Des del Consell per la República ens comprometem a seguir treballant per desenvolupar una institucionalitat republicana pròpia que garanteixi la llibertat i la democràcia, defensant com a mesures urgents: la retirada dels cossos i forces de seguretat de l’estat espanyol i el cessament de la violència policial contra la ciutadania de Catalunya, Exigim l’amnistia de tots els presoners polítics jutjats al Tribunal Suprem espanyol i l’alliberament immediat de tots els altres presoners polítics, la fi de totes les causes contra l’independentisme i el lliure retorn de tots els exiliats i exigim la celebració d’un referèndum d’autodeterminació, organitzat pel govern de Catalunya amb l’acord del govern espanyol i supervisat per autoritats internacionals.